Fuvarozás

Fuvarozás

Kombinált, intermodális fuvarozás

A fuvarozás nem jelent mást, mint az áruk, személyek, valamint állatok szállítását, mozgatását egyik helyről a másikra. Más megfogalmazásban, egy organizmus vagy dolog meghatározott mozgása A pontból a B pontba, határozza meg a szállítás hatását. A légi szállítmányozást, a szárazföldit (közúton és vasúton történőt), a vízi szállítást (tengeri), a kábelest, a csővezetékest és az űrfuvarozást soroljuk a fuvarozási módok közé. A folyamatot fel lehet osztani járművekre, műveletekre, illetve infrastruktúrákra. A fuvarozásnak köszönhető, hogy az emberek kereskedhetnek egymással, ráadásul ez elengedhetetlen ahhoz, hogy a civilizációk fejlődjenek.

Helyhez kötött létesítményekből áll a közlekedési infrastruktúra, beleértve a közutakat, légutakat, vasutakat, vízi utakat, csővezetékeket, illetve csatornákat, ezen kívül terminálokat, ilyen lehet például egy repülőtér, vasútállomás vagy autóbusz-állomás, de ide sorolhatóak a raktárak, teherautó-terminálok, üzemanyagtöltő állomások (beleértve az üzemanyag-ellátó dokkokat és az üzemanyag-állomásokat), tengeri kikötőket. Karbantartásra és áruk vagy utasok cseréjére is alkalmasak a terminálok.

Az említett hálózatokon közlekedhetnek gépkocsik, autóbuszok, kerékpárok, tehergépkocsik, vonatok, vízi járművek, de még helikopterek, repülőgépek és űrhajók is.

A műveletek a járművek üzemeltetésének módjával és az e célra meghatározott eljárásokkal foglalkoznak, beleértve a finanszírozást, a törvényességeket és az előírásokat. Országtól és módtól függ, hogy az üzemeltetés és az infrastruktúra tulajdonjoga kinek a kezében van a közlekedési iparban, kerülhet állami vagy magán kézbe is.

A személyszállítás lehet nyilvános, ahol az üzemeltetők nyújthatnak privát vagy akár menetrend szerinti szolgáltatásokat is. Az áruk szállítása a konténerezésre összpontosult, a nagyobb mennyiségű tartós cikk szállításához ideális például az ömlesztett szállítási mód. A gazdasági növekedést és a globalizációt a közlekedés nagyban meghatározza, a legtöbb típus szennyezi a légkört és jelentős mennyiségű földet használ fel. Elengedhetetlen a közlekedés megtervezése, hiszen így visszaszorítható a forgalom áramlása és a város terjeszkedése.

A kombinált fuvarozás lényege, hogy az áru a szállítás elejétől egészen a végéig egy konténerben marad, de a konténer szállítása több fuvarozási ágon keresztül történik. Más néven ezt intermodális fuvarozásnak is nevezik és egy fuvarozási szerződés keretein belül megy végbe a folyamat.

A fuvarozási mód legfőbb előnye, hogy kihasználják a különféle közlekedési ágazatok előnyös tulajdonságait, ezáltal olyan útvonalat alkotnak, ami a megrendelő számára a legbiztonságosabb, illetve legelőnyösebb. A kombinált szállítmányozás egyaránt fenntartható és kellően rugalmas. Az esetek többségében a tehergépjárműves, vasúti és vízi szállítást kombinálják egymással, a szakértők mindig igyekeznek megtalálni a legköltséghatékonyabb megoldást. A vasútra és a hajóra ráadásul nem vonatkozik a hétvégi, éjszakai és az ünnepnapokra vonatkozó tilalom, így a közlekedést ez és a dugók sem akadályozzák.

Cégünk az intermodális fuvarozásban is tud Önnek segíteni! Vegye fel velünk a kapcsolatot és forduljon hozzánk bizalommal!

Szállítmányozás belföldön és külföldön!

Ajánlatkérés

 

Milyen különbségek vannak az LTL és az FTL közúti fuvarozások között?

Az LTL és az FTL között az egyik legnagyobb különbség az árban rejlik. Ha egyszerre csupán néhány raklap szállításáról van szó, akkor az LTL kifizetődőbb választásnak bizonyul.

Azért olcsóbb az LTL, mert nem egy olyan teherautóért fizetsz, ami nincs teljesen feltöltve, hanem az áru által elfoglalt helyért. Az LTL fuvarozással foglalkozóknak az elsődleges feladata tehát, hogy más és más szállítmánnyal töltsék meg a felesleges helyeket a teherautókon, így biztosíthatják a lehető legnagyobb hatékonyságot és használhatják ki a rendelkezésre álló területet.

Az LTL és az FTL különbségei közé sorolható a szállítási idő is. Amennyiben a teherautó teljes rakománya a tiéd, akkor jobban kiszámítható a szállítási idő, mert a fuvarozó csak felveszi a szállítandó dolgokat és egyből a megadott címre viszi.

Az LTL tekintetében nem rögtön a végfelhasználóhoz megy az áru, mivel más vállalkozások vagy magánszemélyek miatt is meg kell állnia a fuvarozóknak, így a szállítási idő eltérhet a becsülttől.

Az LTL szállítás során nem csak a te árudat helyezik el a kamionon, hanem igyekeznek összegyűjteni magánszemélyek és különféle cégek áruját is, mindezt azzal a céllal, hogy a teljes kamiont kitöltve történjen a szállítás. A teherfuvarozók ezáltal több helyen megállnak, hogy felvegyék az árut, ezt követően kezdik meg a kézbesítést, ezért a szállítási idő hosszabbá válhat.

Az FTL szállításnál ott történik a berakodás a kamionba, ahol a fuvarozó felveszi az árut, végül egyenesen a célállomásra indul vele. Az LTL esetében előfordulhat, hogy a szállítmány megérkezése előtt az árut többször is ki- és bepakolják vagy raktározzák, de az utóbb említett nem mindig jellemző. Az LTL hátránya, hogy a folyamatos átrakás és pakolás miatt a termékekben könnyebben keletkezhet kár, főleg, ha a produktum érzékeny vagy törékeny.

Meg kell említeni az ADR-t is, ami a veszélyes áruk szállításával foglalkozik. Ilyen szituációban csak az FTL-t lehetséges választani, ugyanis nem biztonságos egyszerre többféle veszélyes árut szállítani a kamionon, például az is előfordulhat, hogy az anyagok reakcióba lépnek egymással, ami végleges következményekkel is járhat.

Tanulmány letöltése