Import, export vámügyintézés igény szerint árutovábbítás, EKAER ügyintézés
Vámügyintézés, EKAER ügyintézés
Önnek is gondot jelent a folyamatos adó- és vámjogi változások követése? Nagy tapasztalattal rendelkező kollegáink segítenek a vámmal és ekaerrel kapcsolatos feladatok megoldásában.
Igény szerint az import áfa azonnali megfizetése nélkül ún. közvetett vámképviselet keretében is tudunk vámkezelni, ez esetben keressen minket a további egyeztetés végett.
Import vámkezelés:
- Ha ügyfelünk a vámáru belföldiesítését szeretné abban az esetben az alábbi okmányokra és adatokra van szükség :
- kereskedelmi számla/commercial invoice
- rakománylista/packing list
- származást igazoló okmány/EUR1, ATR
- fuvarokmány/CMR, B/L, Air Waybill
- VPID szám
- Vámkezelési megbízás
Export vámkezelés:
Kiviteli vámkezeléshez szükséges okmányok:
- vámkezelési megbízás - export
- kereskedelmi számla
- származási okmányok
A VPID szám a Vámhatóság előtti azonosításra szolgál, ennek hiányában vámkezelés nem kezdeményezhető.
A VPID szám igényléséhez szükséges nyomtatványok:
- 2 példányban kitöltött igénylő lap
- 30 napnál nem régebbi cégkivonat
- IBAN számot tartalmazó bankszámlaszerződés (amennyiben a bankszámlaszerződés nem tartalmazza az IBAN számot, úgy kérünk mellékelni egy folyószámla kivonatot is)
Az adatok igazolására szolgáló okmányokat eredetiben vagy hitelesített másolatként kell bemutatni.