Vasúti szállítmányozás

Konvencionális vasúti szállítmányozás megszervezése és lebonyolítása.

Vasúti szállítmányozás

A vasúti szállítmányozás kiváló megoldást jelent, ha fontos Önnek a környezet és a biztonságos szállítás. Vállalatunk kiterjedt partnerkapcsolatokkal rendelkezik, így megtaláljuk Önnek a leggyorsabb, legköltséghatékonyabb és legbiztonságosabb útvonalat. Ha a legjobb megoldás szállítmánya mozgatására a konvencionális vasúti szállítmányozás, akkor megszervezzük Önnek a komplett útvonalat. Vegye fel velünk a kapcsolatot és kérjen ajánlatot!

A vasúti árufuvarozás vasút és vonatok használata áruk szállítására, szemben az emberi utasokkal.

A tehervonat vagy tehervonat áruszállító kocsik (USA) vagy tehervagonok (Nemzetközi Vasútszövetség) csoportja, amelyeket egy vagy több mozdony vasúton vontat, és a rakomány egészét vagy egy részét a feladó és a tervezett rendeltetési hely között szállítja, mint a logisztikai lánc része. A vonatok ömlesztett anyagot, intermodális konténereket, általános teherfuvarozást vagy speciális teherfuvarozást szállíthatnak rendeltetésszerűen tervezett járművekben. A vasúti árufuvarozási gyakorlat és a gazdaságosság országonként és régiónként eltérő.

Ha a felhasznált energia egységére vetített tonnakilométert vagy tonnakilométert vesszük figyelembe, a vasúti szállítás hatékonyabb lehet, mint más szállítási mód. A maximális gazdaságosság általában ömlesztett árukkal (például szén) valósul meg, főleg ha nagy távolságra szállítják. A vasúti szállítás azonban nem olyan rugalmas, mint az autópálya, ami sok tehergépkocsi vontatását eredményezte még hosszú távolságra is. Az áruk vasúton történő mozgatása gyakran átrakodási költségeket jelent, különösen akkor, ha a feladónak vagy az átvevőnek nincs közvetlen hozzáférése a vasútig. Ezek a költségek meghaladhatják a vonat üzemeltetésének költségeit, ezt a tényezőt a gyakorlatban, például a konténerszállítás minimalizálására törekszik.

Hagyományosan, a nagy szállítmányozók gyárakat és raktárakat építnek a vasútvonalak közelében, és tulajdonukban van egy olyan pályaszakasz, amelyet mellékvágánynak hívnak, ahol az árut vasúti kocsikba rakodják vagy kirakják. Más feladók árukat kocsi vagy teherautóval vontatják (szállítják) az áruszállítási állomásra (az áruszállomás az USA-ban) vagy onnan. A kisebb mozdonyok a vasúti kocsikat a mellékállomásoktól és az áruszállomásoktól egy besorolási udvarra továbbítják, ahol mindegyik kocsit az ott használt összes távolsági vonatok egyikéhez kapcsolják, az autó rendeltetési helyétől függően. Elég hosszú vagy menetrend alapján minden távolsági vonatot egy másik osztályozási udvarra szállítanak. A következő osztályozási udvaron autók kerülnek igénybe. Azokat, amelyeket az udvar szolgál fel az állomásokra, a helyi vonatokba szállítják. Másokat vonatokba sorolják, amelyek a végső rendeltetési helyükhöz közelebb lévő osztályozási yardba indulnak. Előfordulhat, hogy egy kocsi átsorolható vagy több yardon átcserélhető a végső rendeltetési hely elérése előtt, és ez egy olyan folyamat, amely lassúvá tette a vasúti árufuvarozást és megnövekedett költségeket. Számos tehervasút-üzemeltető igyekszik csökkenteni ezeket a költségeket azáltal, hogy csökkenti vagy megszünteti az osztályozási gyárak közötti váltást olyan technikákkal, mint az egységvonatok és a konténerek. Sok országban vasútvonalak épültek egy áru, például szén vagy érc szállítására egy belföldi pontról egy kikötőre.

A vasúti árufuvarozás sokféle teherkocsit (UIC) vagy teherkocsit (USA) használ. Ide tartoznak a dobozos kocsik (USA) vagy a fedett kocsik (UIC) általános árukhoz, lapos kocsik (USA) vagy lapos kocsik (UIC) nehéz vagy terjedelmes rakományokhoz, kút kocsik vagy "alacsony rakodó" kocsik közúti járművek szállításához; vannak hűtőszekrényes kisteherautók élelmiszerek szállítására, egyszerű típusú nyitott tetejű kocsik ömlesztett anyagok, például ásványok és szén szállítására, valamint tartályhajók folyadékok és gázok szállítására. A legtöbb szént és aggregátumot garatos kocsikban vagy gondolákban (USA) vagy nyitott kocsikban (UIC) szállítják, amelyek gyorsan kitölthetők és üríthetők, hogy lehetővé tegyék az anyagok hatékony kezelését.

A vasúti árufuvarozás egyik fő hátránya a rugalmasság hiánya. Részben ennek okán a vasút az árufuvarozás nagy részét elvesztette a közúti szállításhoz. Sok kormány most megpróbálja ösztönözni a teherfuvarozás növelését a vonatokon, annak környezeti előnyei miatt; a vasúti közlekedés nagyon energiahatékony. A közúti szállítással összehasonlítva, amelyben tehergépkocsikat használnak, a vasúti szállítás biztosítja, hogy az olyan áruk, amelyeket más járműveken is szállíthassanak, több teherautóra szállíthatók egyetlen szállítmányban. Ez sok energiát takarít meg, mivel a szállításhoz kapcsolódó költségeket kell figyelembe venni.

Szállítmányozás belföldön és külföldön!

Ajánlatkérés

Tanulmány letöltése